Deppig söndag men....

Söndag... grått... regn stundtals... o en rejäl blåst... ja, så är vädret här just nu.. Har en slö dag... en deppig dag.. men visst sjutton ska jag försöka liva upp den..med ngt som intresserar mej.. Har virkat en stund.. lagt i ordning tvätt ... o kan du tänka hittat mina grå leggings som varit "borta under en längre tid..Ha,ha, undanhängda på en galje under en blus... .???? Vad har jag tänkt på .. Ja,ja huvudsaken är att de äntligen kom fram..Åskar har gått ut i "stormen" ja, i hans uppfattning är det nog storm... Han har blivit så mycket piggare nu när han får kokt fisk, rått nötkött o lite riktig mat inte bara den köpta go´maten.. Det är så roligt att titta på honom när jag tar fram kött tex .. jag ser hur det riktigt spritter i benen o i ögonen på honom ... Min goé lille vän som verkligen blivit pigg igen...' Vad ska du göra idag då? Här ska bli lugnt hela dagen hoppas jag ... bara gå runt o ta tag i det som jag känner för när jag ser det ... ja, en sak som jag vet jag ska göra är att vattna de få levande växter jag har... Ska snart plantera om dem men inte idag då jag absolut inte vill stå utomhus i detta väder...o det vill nog inte växterna heller ...skulle jag tro.. Stekte en liten stek i en gryta igår...Så ringde sonen... hade inte en tanke på att jag hade ngt på spisen...fniss... men komi grevens tid ... ja, jösses vilken tur jag hade .. inte många minuter till ,sen hade den suttit rejält fast i grytbottnen...men jag klarade den...men inte blir det ngn bjudmat..fniss... den blev väldigt mörk i färgen.... Ja, ja.. så kan det bli i dessa dagar då jag inte har så där värst bra när minne..fniss.. Hoppas nu resten av söndagen blir jätte bra hos Dej.. Kram! Foto: ytterligare ett virkat verk av min syster Birgitta Dahlstrand sedan förra året ...men det kommer väl getingar i år också...

Kommentera här: