En grå marsdag!

Tisdag... snö...grått ...o vått... Ja, så har min dag varit hittintills... Satt uppe o tittade på tv tills klockan 01 i natt... Ja, jag vet inte vad som tagit åt mej... kommer aldrig i säng i tid ..Alltså blev det sen morgon här hos mej... Det är klart att Åskar hade kört upp mej tidigare ,han vart tydligen hungrig o efter maten kom han igen ..o då ville han ut... Satt länge o väl med mina två små mackor o mitt goá kaffe .. men sen började den lille krabaten tänja på mitt tålamod... . Ja, han ville ju gå ut igen men jag skulle ju åka på vattengympa... och jag vill ju inte ha honom ute när jag inte är hemma... Med andra ord , så gjorde jag mej färdig o åkte in till stan drygt en timma innan vattengympans tid.. alltså före den tid jag brukar åka härifrån...Passade på att åka till apoteket , tanka bilen o så åkte jag upp till kyrkogården o tog bort en "gammal" blomma.från Jannes grav...Det var bra . i tid för jag kom till parkeringsplatsen vid sjukhuset i vanlig tid... Parkerade så med telefonen.... För första gången som jag glömt att liksom stänga av parkeringen i telefonen... Kom på det när jag lagat lite mat o satt vid bordet ... att jösses jag har ju fortfarande på parkeringen... Det är säkert inte sista gången jag gör på detta viset ..fniss..Nu sitter jag här mätt o belåten o Åskar har varit ute och är inne igen... O inte har jag tänkt att göra ngt mera idag... fniss... inget ansträngande i allafall...Kanske kommer ngt sticke fram ..man vet ju aldrig... I morgon blir det mer med dammsugaren o dammtrasan.... Då ska jag bara vara hemma... Likaså på torsdag... Ha nu en skön tisdags kväll....Kram! Foto ..tog ngr foton när jag var på kyrkogården... där var så vackert med llite snö på träd o buskar...

Kommentera här: