Inget känns bra...

Just nu skiner solen.. men det växlar mellan snö,regn , grått o sol... vilket underligt väder ... Jag mår skrutt... Har suttit i fåtöljen o sovit två nätter nu... Då hostar jag inte så mycket.. Har snart ,om jag inte redan har det , gått igenom apotekets alla olika hostmediciner....Magen kass.. jättemycket kramper i benen.. ont i kroppen...humöret är botten.. Ja, jädrans vad besvärligt det är ...fniss... Fnissar jag så är det väl inte så hemskt med humöret ,kanske.. Får försöka komma på ngt som gör att jag får ordning på mej... för det verkar inte finnas hjälp på vårdcentralen...Hostan höll upp ngr dygn ..för att sedan ta ny fart... Började virka på en pläd .... tanken att göra den, försvann o slutade med tanken på en kudde .. o sen .. nä , va, fan... virka ...varför gör jag det ... Det beskriver mej idag... Åska verka r i allafall må bra ... Han är ute den mesta tiden på dagen ... trots snö o regnblask.. Eller så står han inte ut med mej..ha,ha... Han fick lite rå nötfärs när jag paketerade in o skulle frysa den... o jösses vad han smaskade i sej den ... o då kom jag på ide´n att göra "typ" små råa köttbullar o frysa ner .. så kan jag ju ta fram en köttbulle o ge honom ibland...Ska se hur det fungerar ... o gör det det så ska det verkligen bli en vana .. för det är nog nyttigare än all den där " go´maten" i de dyra små runda burkarna .. Kommer aldrig ihåg vad de heter.. Nu pratat med sonen i telefonen... blev på aningen bättre humör även om jag började hosta igen... Skönt att höra att han kunnat sluta lite tidigare idag .. men givetvis hade han lite jobb som han skulle göra under helgen... men det kändes som rena nöjet , sa han... Nej nu ska jag hänga tvätt... osen ska det bli honungsvatten... även om jag får tvinga i mej det ,då jag absolut inte tycker om det ..Ha nu en riktigt go´kväll.. Kram! Foto: Åskars syster ,Era, i klättertagen...Jag bara väntade på att allt skulle falla i golvet .. men hon lyckades få gardinen att hålla sej uppe...

Kommentera här: