Lördagsmorgon och...

molnen hänger blytunga alldeles ovanför trädtopparna... det är vindstilla... men både regn o hård blåst kommer väl vad det lider... Det hjälper nog inte att hålla tummar o tår för att det ska bli ett annat väder än vad SMHI lovat... Har innesysslor idag ..att göra hela dagen medans sonen skulle hålla på ute i trädgården... men hur det blir med det får vi se... När sysslorna här nere på första våning är gjorda ska jag upp på övervåningen o ta ett "tag".. Ska se vad jag kan hitta på att sätta händerna i vill sticka ngt nu igen... men vet inte om jag har passande garn hemma... Ska också se vad för garn o tyg jag ska inhandla när jag åker till Göksäter ngn gång fram i veckan som kommer ... (tror jag) Skulle ha åkt nu i flera veckor men det har inte blivit av... då jag har haft fullt upp med matlagning eftersom sonen är hemma här på sin semester o grejar ...Ha det nu så gott... o var rädd om Dej! Kram!
1 amanda:

skriven

Hej vännen !

Ibland ser man ju solen ! fast jag älskar regn och att "höra"
när det regnar !
Det är ju annat när man bor som jag bor här uppe i höghus, än för dig som bor i ett hus, där du alltid har något att göra.

Men det är väl roligt nu när din son är hemma och gör sitt !

Jag gör inte så mycket, läser böcker, tittar på tv, eller sitter
framför datorn !
Och det vanliga städa, tvätta ! matlagning har jag minskat,
vi äter det mesta ute, allt är ju så nära,
jag brukar säga att eftersom vi (gubben och jag) varken röker eller dricker, så vi har råd att äta ute, hihi...!

Kanske du sover redan, klockan är tio på söndagskvällen ?
Jag är kvällspigg !

Ha en fortsatt bra kväll ! den bästa kramen till dig !

Kommentera här: