Ett tonårsminne...

God morgon på Dej! Mulet men varmt idag ..Klockan 9 var det +20 grader..riktigt lagom o skönt... Ha,ha, vilken natt jag haft ..legat vaken o försökt komma på vad det är jag glömt!!! Men ännu har jag inte kommit på det ..men känslan av att ha glömt ngt den växer sej starkare o starkare ..Den känslan stressar mej... men förmodligen har jag inte glömt ngt utan bara fått för mej det ... Konstigt ..iallafall... Fredag som förr var städ dag.. är inte städdag hos mej iallafall.. nu för tiden... Jag städar när jag tycker det behövs i stället ..När städar Du,har Du ngn bestämd dag...På sätt o vis är det väl skönare nu för tiden ..på så sätt ..Förr verkade det vara hemskt om man inte städade då... Hemma hos mej ,i mitt barndomshem ...städades det på fredag eller lördag förmiddag ..men oftast var lördagen en bakdag.. Vi fick alltid nybakade bullar o ngn slags hallonsyltkaka på lördag eftermiddag till kaffet ... När jag var i tidiga tonåren .ville jag inte sitta med vid kaffebordet för det var en radioföljetong ..eller så var det radioteater ..som jag ville lyssna på o det fick jag gärna göra på mitt egna rum... Satt alltid med ryggen mot ett varmt o gott element o drack kaffe o åt gott kaffebröd till...Det var en riktig mysstund... Detta har jag inte tänkt på ,på många år ... men just nu dök det upp i minnet ... En skön känsla både då o nu... Ja, nu ska jag börja göra mej i ordning för dagen... och önskar Dej en underbar fredag ..så där lugn o go´som Du vill att den ska vara ...Ha det gott...Kram! Foto: en liten groda som Bittan,min syster gjutit av cement..

Kommentera här: