Regn o åska.. har det varit...

Go´förmiddag , mina goá vänner... Här har regnat rejält i natt , Åskat har det också gjort ... Inte mycket mendet var så att jag vaknade av brak o dunder .. men åskan försvann snabbt ..vad jag vet ...Somnade iallafall om snabbt som bara den... Åskar är ute o jag vilar i min säng... ja, bara tills mina piller börja verka... Morgonen blev sen även om jag tycker att jag somnade relativt tidigt ... kan inte fatta hur mycket sömn o vila jag behöver .men kanskeär det som en läkare sa till mej för många år sedan "värk i kroppen,, att ständigt ha det , blir som ett helt dagsverke" och då är det väl kanske inte så konstgt att man ,jag , i detta fallet är trött o hängig...Men jag gör mitt bästa att få i gång kroppen..Det som gör att jag blir så frustrerad är att jag aldrig ngnsin kan känna att jag hinner i kapp..med till ex. städningen.. grrr...vad irriterad jag blir.. Solen tittade fram för en stund sedan, o tänkte jag ,vad härligt !! Fniss... Jag var alldeles för snabb i mina tankar ..för jag hann inte ens tänka tanken färdigt förrän det var grått, ,jättgrått på himlen igen..fniss.. Idag är sysselsättningen fri!!! Ja, det behövs göras allt .. men se jag kommer bara att göra en liten bråkdel...Ngt städ i ngt köksskåp.. o sen ska jag pilla med mina tyger...detblev juinget sytt i går ... tyvärr...o dett kommer det nog inte bli i dag heller ...men plocka i tygerna ,bara det är härligt ...Hadet nu riktigt gott ,denna fredag... Kram! Foto... Denna lilla tavla broderade min mor till mej för ca 35 år sedan .. då jag sett ngt liknande i en tidning.. Mitt kök gick på den tiden i blått...

Kommentera här: