Grå tisdag...

Hej ! Har hamnat i soffan för att ta igen mej ngr min,,, jo ,det blev fler än ngr..Kollat på "Hem till gården" på datorn... Har varit på sta´n hela förmiddagen... tillsammans med syrran;Gunilla...Puh.. vad det var jobbigt ..fniss..Åskar är ute men han har ett litet helsike , det är ju ett tunt lager snö på marken o se det gillar han inte alls...Smyger efter husväggen o sen försöker han gå i mina fotspår.. Efter husväggen finns ju ingen snö..o sen har jag ju trampat ner den lilla snö som finns... Hur ska det sluta om det kommer mera "vitt" dalande från skyn.... Idag fryser jag ..det var - 9 grader i morse... då frös jag inte ..men nu....fryser liksom innifrån...Att frysa .. har jag ingen vana på att göra ... brukar alltid vara varm... Härom dagen stängde jag av elementen hade bara värme pumpen på då jag tyckte det va alldeles för varmt ... Glömde sätta på elementen till kvällen... o på morgonen tyckte jag det var så härligt inne...Tittade så på termometern... o banne mej så chockade den mej...Det var bara +16 grader o jag tyckte det var en underbar temperatur här inne... men det blev ju att sätta på elementen med en gång ..för inte är det nyttigt med så kyligt inne.. det blir ju gärna lite fuktigt om det får gå en stund...o det är ju inte bra för min värk o inte för huset heller skulle jag tro... Ja,ja, idag har jag iallafall 19 grader inne o det är stor skillnad ... men får nog höja lite till... Jaha, så får min lilla paus vara slut ... en hel del saker väntar på att jag ska ta hand om dem...i köket... Önskar Dej en skön kväll framför tv,n om Du blir sittande framför den... Annars hoppas jag Du har det gott med det Du sysselsätter Dej med ,... KRAM! Foto: Syrrans stickade kanelbullar..

Kommentera här: