Julaftonen närmar sej....

Go´eftermiddag ... Städa ..... nej jag skjuter på det en stund till...Har varit på sta´n ,handlat det sista i matväg ..kom hem , pratat med sonen länge o väl i telefonen, ätit upp en påse godis.. o nu mår jag som jag förtjänar efter godispåsen...Fy katten varför finns det ingen godisspärr på mej ... När jag väl börjat äta det så äter jag tills det är slut.. Därför köper jag nästan aldrig godis...har jag inget så finns det ju inget att äta...jag har ju diabetes... Ja, jag vet ,jag borde tänka mej för eller åtminstone skämmas .. jo, det gör jag ... liite iallafall..fniss Jo, det är flera än jag som borde skämmas ... Åskar kom hem med blödande nos... Fick inte känna över honom för det var mat som hägrade ... Får väl gå upp på andra vån .där han hittat en stol som tydligen duger att ligga i..o försöka få känna över lilla kroppen så han inte har ngt mer som hänt i slagsmålet denna gång... Snön är snart borta....Jag som trodde vi skulle få en vit jul...men även om det inte är julafton ännu.. så tror jag inte Smhi eller Klart .se har ngn snö i sina prognoser ..Nej.. bara en stor sol både söndag o julafton... Skulle lägga in en bild på min julgran ... o gör väl det .. men jösses vad dålig skärpa det är ... Jag har varit inne o tryckt på en massa inställningar på kameran ... o nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka den bra skärpan som var när jag köpte mobilen..Träffar ju systersonen Björn på julafton ... får se om han kan hjälpa mej ställa i ordning kameran ... Jag o teknik .. det är ngt som inte är så bra ihop... Ha det nu så gott ...o gör som jag .. ta det lugnt..kommer en dag i morgon också...Kram!

Kommentera här: