Köttbullar ....är på gång....

Go´kväll... ja, snart är det väl kvällen ... Här har jag varit i gång hela dagen... Började med att åka till stan.... för att träffa goá Marianne... Vi var arbetskamrater för ca så där drygt 20 år sedan... o nu träffades vi på Edits , restaurang o cafe´ på Maxi... Det var en jättemysig stund...Gick in på Maxi efteråt för att bla. handla den där omtalade jästen som jag glömde igår . Idag följde den med hem...fniss..I eftermiddag har jag stekt köttbullar ..men det var bara en början... tog den köttfärsen som jag hade i frysen ... men får köpa mera.. Köttbullar till julen det går verkligen åt ..Hur mycket jag än steker så tar det slut... o ändå brukar det bara vara sonen o jag. Sonen äter köttbullar hela tiden bara det är jag som gjort dem ... o det tar jag som ett gott betyg , för jag tycker han är jättekräsen med mat... Inatt var det 1 år sedan Janne somnade in... ett år som gått fort ..men det har inte gått en dag utan jag tänkt på honom...Var uppe på kyrkogården idag o kollade så ljuset inte hade slocknat...men det brann så stilla o vackert ...I kväll blir det väl mest tv skulle jag tro.... även om jag säkert kunde hitta saker o greja med ... fniss... Ha nu en riktigt skön kväll... o njut av kvällen...Kram! Foto: Ett par år gammalt foto.

Kommentera här: