Lite snö idag!

Go´eftermiddag ! Hur har Du det ? Jag hoppas att det är bra...Här är det det ..förutom att det är kaos i allt vad jag företar mej...fniss.. men det är ju inget nytt... Har letat en halv dag efter mitt häfte som jag skriver ner matbrödsrecept i...men den finns bara inte ... Har haft den i säkert 40 år men i år är den borta ,granen blev sned.. hur jag än bär mej åt... var i stan o handlade o glömde det viktigaste ... jästen...Köpte en vetekrans smaksatt med saffran för lussekatterna med saffran var helt slut... Kommer hem o smakar på den .. torr som fnöske...Var också uppe på kyrkogården o tände ett ljus för Janne... I natt är det exakt ett år sedan han gick bort... Hade väl behövt åka upp o kolla så ljuset inte slocknat... det också...men kom att tänka på det först nu , sittandes i soffan...He, he... skulle nog inte gått ur sängen i morse...Nej , jag skrattar åt mej själv ... det är j inte julafton ännu... Här har snöat lite lite idag ... inne i stan regnade det men desto närmre jag kom hem ju mer liknade det snö... Nu ska jag trotsa mina jädrans knä.. o se om jag kan åstadkomma ngt vettigt i köket...Ha en riktigt go´o mysig kväll... Foto:

Kommentera här: