Snön ligger kvar...

God morgon i denna snöiga värld... Jo, kan du tänka dej ,snön ligger kvar... Visst det är jättefint .. men en som tycker det är bedrövligt det Åskar det ... Han kan ju inte gå ut utan att få små snöbollar i pälsen under magen... fniss... matte skrattar åt honom ... men det gör ju inte saken bättre så han blänger surt när han äntligen har vågat sej ut o kommer in igen... Ja, det är inte lätt o heta Åskar inte .. nej det är nog inte lätt att vara katt över huvudtaget i detta snörika väder... som det för en gångs skull blivit. Turen till Stenungsund gick bra ... Förutom att efter 8 km blev det totalt stopp i Nolbybacken... en lastbil kom inte upp för backen och då ledde polisen tydligen om trafiken så vi som kom uppifrån fick stanna för trafiken från stan... Alltså rondellen hade stoppat upp all trafik om de inte stannat oss.. o så fick mötande trafik fritt fram.. Ja, det varade ju bara ca 3 minuter ... men jag hade gott om tid på mej så jag stängde av motorn o tog det lugnt ..Det är det allra bästa tycker jag.. att göra så .. Värre hade det väl varit om jag hade ngn bokad tid snabbt inpå... då kanske jag suttit där o blivit uppjagad ...men jag försöker alltid att ha god tid på mej om jag ska göra ngt planerat... Ngn tur till Göksäter blev det dock inte .. det slog jag bort när jag vaknade kl 6 på morgonen o såg snöovädret ... Igår var jag sängliggande hela dagen... inget konstigt med det , blir sådan ofta när jag varit ute en dag o räknar nästan alltid med det... Nu ser det ut att klara upp här -.. men jag har massor jag ska göra så ngn promenad mer än till soptunnan blir det inte idag ..Kanske en liten cykeltur på motionscykeln... jo det får det allt bli ,riktigt försoffad är jag väl ännu inte hoppas jag. Hoppas att Du får en riktigt härlig dag ... Kram!

Kommentera här: