Mera vinter ...har snöat hela natten!

Go´morgon! Snön har vräkt ner hela natten o gör det även i skrivande stund... Mitt lilla fyrbenta monster är ute!!! Ja, jag blev mycket förvånad när han suttit på trappen en bra stund ...o sakta började gå ut i snön trots att de gamla tassavtrycken var rejält översnöade ...Han skulle ut i natt men då blev det bara mellan två av dörrarna här ... o fort gick det... Vet inte om jag kommer mej iväg in till vattengympan idag heller .. vet inte det på grund av väglaget .. Låter kanske fjompigt men när det inte är ngt livs viktigt så är det ju onödigt att ge sej ut i trafiken... Visserligen skulle jag handla till min syster ...Gunilla ,hon mår inte så bra... men jag får se ..kanske kan det bli lite senare idag när de hunnit med att skotta här... Sitter fortfarand emed kaffemuggen bredvid mej ...men nu är den tom... och idag känner jag inte för ngn påtår ... så den hoppar jag över ... Bilden på Åskar är tagen för ngr dagar sedan då jag satt o sydde ... Här la han sej resolut på gardinen som jag höll på med ...fniss... Men tycker det är bättre detta än när han o hans bror Ottovar små .. då skulle de hela tiden komma åt pressarfoten som gick upp o ned ... o de kan jag tala om,inte var sålätt med fyra små framtassar som var snabba som bara den o se till så det inte blev ngr stygn i de små goá tassarna ... o tänk ... det hände aldrig att ngn av dem fastnade .. men det blev inte heller såmycket sytt när de var i närheten ... då var det mest lek... Tänk vad minnena ramlar påen när man sitter oskriver ... det ena ger det andra .. och jag kan tala om för Dej att det nästan aldrig blir skrivet om det jag tänkt skriva,... Ja, så är det bara.. Nu hoppas jag att Du får en undernbar dag trots att våren idag känns längre bort än någonsin ... men vem vet rätt som det är har det slagit om o snön regnar bort .. o solen tittar fram efter det .. Då Du... då ska Du vet en som är glad ..ja, två förresten här på denna adressen... Ha det nu gott ...Kram!

Kommentera här: