Fredag igen!

Redan eftermiddag ,puu,vad varmt det är ...sitter inne o syr.. ids inte vara ute ... skulle städa ur bilen men tappar andan så fort jag sticker ut huvudet utanför dörren... Var i stan o handlade lite... syrran ,Gunilla behövde handla idag o då passade jag på ... Gunilla bjöd på en fika på Maxi .. kaffe o ett bakelse ... jösses vad gott... o sen in i affären o handla ... det tog på krafterna vill jag säga..fniss... Åskar som kommit in alldeles innan jag åkte ville ju ut i värmen fort som attan... han åt inte ens... Så kom han hem o jag råkade skrämma iväg honom igen... Så hemsk jag är ..,trodde han var törstig o råkade hälla ut vatten skålen som står påbaksidan av huset ..o han blev skiträdd ... Han kunde ju få vatten på tassarna.. så han lufsade iväg ... direkt ... En vattenskål står på framsidan av huset också ... Det finns ju massor av djur som är törstiga så här års... Åskar har fått ett nytt namn nu...som han lyssnar till ,till o med.. Stålmannen... Han puttar ner tyngre o tyngre saker från hyllorna här .. o en morgon när jag vaknade for det ur munnen..." Jasså, i natt har stålmannen varit här ".. trodde aldrig att han skulle få ner en stor tung bok i golvet.. men jo då.. där låg den o inget hade jag hört... Sen när jag ropade stålmannen efter honom vände han o kom...fniss.. Jag begriper ju att det inte var för att jag ropade som han kom... herrn ..kommer när han behagar o inte annars.. Nej nu ska jag gå o spola så jag får undertråd när jag syr ... Den tog slut o då passade jag på att ta mej en paus... Ha det gött i värmen... Kram! Foto:Tjörnbron...

Kommentera här: