Ett underbart solsken idag !

Go´förmiddag ! Solen skiner och det är ett underbart väder ...Nej jag har inte varit längre ut än på altanen o där var det skönt ...Vaknade redan klockan 4.30 idag o var uppe o drack mitt kaffe ... men vad sjutton skulle jag göra uppe så tidigt ??? så det blev sängen igen ... en liten stund tänkte jag .. Men den stunden blev givetvis lite längre...Fniss... Sonen kom inte igår .. Han var så himla trött efter veckans arbete ..han jobbar inte 8 timmar /dag precis.. så jag sa åt honom att sova ut o så kommer han idag istället ..Han ska inte känna sej tvungen att komma hem till mej...Åskar levde rövare i natt igen så det blev arbetsrummet ... med stängd .. dörr... men han var inte sur för det när jag öppnade för honom ... Nej då , samma goá kelande som vanligt ..Men nu är han ute sedan han ätit en rejäl frukost ... Igår när jag var ute med sopor ..fick jag en sådan underbar känsla av att bo så här på landet ...visst är det ensamt ibland... men stillheten o den underbara ro som infinner sej ... det är ju värt massor ... Hur ska det gå den da´n då jag inte kör bil längre ..Jag vill inte till stan... Just nu har jag en blöt kall katt här som vill hjälpa till att skriva ...han visade sej utanför fönstret och det var ju bara att släppa in honom... Tänk vad skönt det är att börja dagen så här lugnt ... ja , det händer ofta hos mej... så jag är fullständigt nöjd med tillvaron...Senast idag tänkte jag på morgonen,tänkte jag på hur jag mådde för bara ett år sedan innan bortopererandet av sköldkörteln... Varenda morgon yr och illamående... så mådde jag i flera år ...Nu är det helt borta .. o jag mår gott varenda morgon... bara så underbart .. Nej.. lite nytta ska jag väl göra innan sonen dyker upp...vad vet jag inte men det lutar åt att strykjärnet ska få jobba under min ledning... åtminstonne en liten stund... Ha det nu gott ,helt fel är ju inte att ta en promenad om Du kan i det fina vädret ... Kram! Foto: En av alla konstiga sovställningar min Åskar har...

Kommentera här: