Solen skiner o det är kallt !

God morgon! Första gången på över en vecka som jag tar datorn med mej till köket för att skriva lite....Det betyder nog att käringen på det här stället är på gång igen ... fniss... Visserligen är det tröttsamt ... ja, allt får jag säga men just det där att skriva lite .när det kommer tillbaka ...då ,då händer det ngt positivt i min kropp...Det vet jag... Solen skinner o just nu är det 6 grader kallt .. o lite vitt ute ... visst är det skönt o vackert ... I natt har det varit strax över -8 grader ... men nu kom ju solen fram men på termometern lyser den inte ännu... Efter sista händelsen med Åskar så är han mycket lite ute ... än så länge ... Han vill gärna se att jag är i närheten... Ja, det har jag inte berättat , när han kom som en lerklump in genom altandörren en kväll i mörkret ...Det var jätte äckligt ...Tänk dej en stor lerklump som förflyttade sej ...över golvet ..och lämnade enorma lerspår ...inga små söta kattassar .... Nu har jag väl kommit över detta ,nästan iallafall... men mår riktigt illa när jag tänker på lerklumpen... En kväll i veckan hörde jag ett eller ett par vrål utanför altandörren... Jag hör ju inte när han jamar utan hörapparat ...o det hade jag ingen på mej ...då... Jag öppnar dörren o givetvis förväntade jag mej en katt ....men in komen kompakt lerklump... jätteäckligt när den började röra på sej... Förstod ju iallafall vem det var ...fniss... Fick tag på detta skrikande klumpartade och ut i badrummet .. I fasa såg jag hur badrummet skulle se ut efter duschen... Herrn i huset gillar inte att duscha nämligen.... Men kan du tänka , han stod dyrandes stilla hela tiden o hela tiden skakade han ...det hade han gjort sedan han kom in....O så trodde jag att han var färdig duschad ... så jag torkade honom på kroppen där han stod o så släppte jag iväg honom... fortfarande skakande ... upptäckte då att jag glömt hans små tassar ..så det var bara att starta om på nytt.... men även det gick bra.... men sedan låg han vid mitt ansikte hela natten o fram på morgonen slutade han att skaka ... Vad som hänt honom kan jag bara inte förstå .. för leran satt under pälsen ända in vid skinnet ... och så har jag aldrig sett att det kan bli när han har trillat i ngt ... Så fortsatt är det en stor gåta... o så kommer det nog förbli ... Men turerna ut är korta o nätterna sover han mestadels inomhus .. i närheten av mej... Lite händer det här ut i obyggden iallafall...även om jag tror att inget kan hända... Nu sätter jag stopp för denna gången... men förhoppningsvis -.. kommer det ngr rader i morgon... Ha en riktigt go´söndag ...Kram från mej o Mjauuu från Åskar ...

Kommentera här: