En regnig måndag....

Godmorgon! Grått o regnigt...ja, även blåst...Vädret varierar verkligen... En sådan underbar dag som det var i går...men jag är glad för jag inte följde min tanke som jag hade då..Hade tvättat o hängt ute på altanen... på en sådan där tvättställning...Tänkte låta den stå kvar där ute över natten... men kände på tvätten o tänkte då att den kanske blir våtare när det blir mera fuktigt i luften så jag tog inställningen till köket ..och innan kvällen va slut var tvätten torr...Hade den vart ute hade den varit våtare än när jag hängde ut den ...fniss... Vilken dag det var i går ... Jag fick tvättat fönster ,hängt nya gardiner i vardagsrummet o fixat lite här o där---Det gäller att passa på när kroppen tillåter det o sinnet också..Blev verkligen nöjd med dagen igår.. Min lille "skrutt" Åskar var inte ute länge i morse ...in kom han ,genomvåt o som det verkade , hungrig, men jag tror inte han kunde vara hungrig ... Han åt rejält innan han gick ut..och jag försökte ransonera maten då han kom in ,,men det blev ett jäkla liv på honom.. så givetvis gav jag efter ..o gav honom lite go´mat också, vilket jag då rakt inte tänkt.. Tre tranor har varit här på gärdet o sagt hej då förr i år ...Försökte fota dem här nu på morgonen... men vad jag förstår så går det inte att zooma med denna kameran som jag har i mobiltelefonen.. så det blev bara små prickar och det syns absolut inte vad det är .. Nej nu har jag legat här o väntat på att värkisarna gör nytta...så nu ska jag gå upp o börja dagen... Kanske blir det lite lugnare tempo idag... Man ska juinte överdriva ...fniss... Kram Till alla som vill ha..

Kommentera här: