Hösten är varm men grå....

Go´förmiddag! Mulet o grått är det idag också...men uppe med tuppen var jag ...Var i stan strax före sju... fick en ny fläkt i bilen ... det gick snabbt som sjutton ...var hemme 7.45 ..var så sömnig att jag gick o la mej igen o sov två timmar..fniss..De´va´gott de´... Resten av dagen ska jag då vara hemma ...bara hemma... det är så skönt ...Greja lite här o där o bara njuta...Först ska jag se på Hem till gården...vilket jag gör alla dagar om jag bara är h emma.. Trodde jag skulle bli förkyld härom kvällen ...tappade rösten totalt ... Men de är bara hosta idag o så lite heshet... Hostan ä inte förkylningshosta utan den kommer från astman ...äter ju alvedon igen... Idag ska jag ha stekt fläsk o löksås till middag... ....det tycker jag om... Var så himla länge sedan jag åt det ...men har längtat efter det ett bra tag nu... Nu börjar den stora jordgubben bli röd... så den ska nog gå att äta snart ... jag trodde faktiskt inte den skulle mogna... men det kommer den med all säkerhet att göra bara det kommer ngr mer soldagar ..innan det blir kalllt ...n snarkande katt ligger bredvid mej i soffan... Jag fick ju hörapparater i måndags ... så nu hör jag honom väldigt bra ...fniss... o jag lovar ...han hörs väldigt bra ... Nu får Du ha det så bra ... ota det lugnt ... Kram! Foto: Åskar hjälpte så gärna till att packa o flytta saker ur skåpen när vi skulle flytta..för ca10 år sedan...

Kommentera här: