Snart är den här....snön alltså..

Go´eftermiddag..Här har varit helt underbart väder i dag , lite kyligt kanske men det är ju inte förvånande precis...Det är ju höst ... Var i stan o handlade ...nej ,inte på stan ,det är ytterst sällan jag är där ,utan det blir ngt av köpcentrumen vi har som får besök... Oftast ,nästan alltid är det "Vimpeln" där Maxi finns som jag handlar...men ibland hamnar jag på "Bolltorps"köpcentrum... för där finns både det ena o det andra ...tex.. Rusta, ÖoB, harald Nyborg ,Jysk.. o så ngr till ..Höll ju på att glömma Coop som också ligger där..Hem kom jag .. trött o ont hade jag som sjutton ... men tänker strax sätta igång i köket ... men efter kaffet nu ,tänkte jag ju skriva ngr rader.. Tycker inte om att de börjar så himla tidigt med julsaker ..i början av september hade ngr plockat fram julsaker .. är det nödvändigt tro?.. Visserligen ska jag också börja med julen ganska tidigt ..eftersom jag tycker det blir lite ombonat o mysigt ..,, men det tycker jag är en helt annan sak än när de börjar med julen tidigt i affärerna.. Det tar ju så jäkla lång tid för mej att göra saker nu för tiden ..så det behövs lite längre tid att få det färdigt .. Sedan slänger jag ut julen med en gång efter helgerna.. Då har jag hunnit ledsna på det.. Undrar just när snön kommer ... Konstigt.. jag längtar efter den.. bara det inte blir för mycket så jag måste skotta hela garageuppfarten... Det klarar jag inte...Det var i början när jag bodde här som jag skottade ..då var det rejäl vinter , jag tror det var första året jag bodde här..Kallt o mycket snö.. o ett väldigt härligt väder med mycket solsken.. Oj , vilket rörigt inlägg det blev idag .. men det speglar lite av hur jag känner mej idag ..är sur på min onda kropp... Vill ju göra så mycket ...De två dagarna som jag inte hade ont ,var ett andningshål men nu tror jag det blir ett väderleksombyte..Det brukar kännas så här då.. Kanske är det snö på gång...fniss.. Nu är min lilla paus slut .. och diskbänken ska bli ren o fin igen...Ha en go´kväll..Kram till den som vill ha,...

Kommentera här: