Solen har hittat till mej!

God morgon! Solen tittar fram o jag har kommit en bit på vägen fram till en förmiddag, för mej alltså.. Åskar inne från sin morgonpromenad ..så allt är som det ska ... Skulle tillsammans med min syster Gunilla åkt och handlat nu på morgonen..men hon mår inte bra... så förmodligen handlar jag inte förrän i morgon... Har ju en hel del som blivit eftersatt o i nte gjort.. från den sista tiden... Men vadå, det har ju ingen betydelse egentligen... Det handlar ju inte om ngt livsviktigt ..bara mina ideér om vad som ska ha gjorts... Så fyller Gunilla år den 5 nov... men då ska hon träffa sina fd.. klasskamrater sedan skolan... De är fyra st.som fortfarande träffas vid sina födelsedagar..En jättefin tradition tycker jag ...o nu fyller de 66 år.. Var ju på min vattengympa igår ... Gud så härligt det var.... men idag har jag träningsvärk....he,he... Kände att jag verkligen gjorde alla rörelserna med kraft ... o det var så skönt då... men i o för sej så gjorde det väl riktig nytta nu när jag känner det ... Ja , ja.. kärringen är gammal o stel nu för tiden... hon var överrörlig förr så skillnaden är stor ...och jag saknar den rörelse som jag haft.. .Sonen kommer hem i helgen, ska bli så roligt .. .... Tänkte jag skulle försöka få med mej honom ut i skogen lite i helgen... jag vill ju inte knata iväg ensam när jag har så dålig balans... trillar ju väldigt lätt om marken är ojämn...o bli liggande ensam ,nej det vill jag då rakt inte...Skulle vara så härligt att andas in lite skogsluft o plocka lite grejer av skogens "lösa" fynd som grenar kottar o liknande ... Nej nu kallar det ngn inbillad osynlig på mej..fniss... Sätt i gång dagen ... säger den... o jag lyder ju...fniss... Ha en underbar torsdag ... Var rädd om Dej! Kram! Foto: Alster från min syster igen

Kommentera här: