En ljuvlig långfredag....

Go´förmiddag... Har nu kommit hem efter det jag har handlat...Syrran åkte inte med idag.... får köra henne en dag senare...Hon kommer väl hit i morgon tror jag tillsammans med min andra syster o hennes fam...Jag trodde jag skulle klara mej från allt folk i affären om jag åkte tidigt ... men vad jag förstår så var det många som förmodligen tänkt likadant...fniss...Så magkänslan stämmer inte alltid iksom...fniss.. Tur jag hade bilradion på för där talade de om att "för 30 min.sedan" hade ett kycklingrace startat från Alingsås... Ja,det är tradition att varje långfredag köra ett race med gamla , ja även nya mopeder ...men det är ju mest gamla ... Dricka backar på pakethållaren med reparations grejer ...o givetvis så körde de den vägen jag måste åka för att komma hem...1500 skulle de vara i år .!!! Det tog en stund att köra de 8 kilometrarna hem till mej...kan jag tala om... Tyvärr fanns det ingen plats att stanna o ta foto på dem ... men det var fullt av mopeder över allt ... o många hade inte kommit så långt precis .. så reparationsgrejerna fick nog göra sitt jobb... Ja, nu är jag hemma i allafall... o ska börja städa lite lätt ... blir aldrig färdig... ser det ut som... snart struntar jag i det helt enkelt.. Åskar fick gå ut när jag kom hem... han gick ut på altanen.. o gick en runda i trädgården... helt plötsligt kom han in o jamade o jag gick ut till honom o då skulle han gå ut genom grovköksdörren ,o den var stängd... men altandörren stod på vid gavel... Ibland blir jag bara så trött.... men oftast skrattar jag åt honom... den lille kraken... Sonen kommer nog fram pådagen eller så i morgon bitti...beror på hur mycket han fick gjort med sitt jobb... som han tagit med hem från kontoret ... Nu ska jag dricka lite kaffe o sen blir det lite städning igen.. Ha nu en härlig dag ... Kram! Dockan Skrållan har jag stickat denna dress till...

Kommentera här: