Kallt ,men sol....

Lördag eftermiddag ... Solen skiner men det är så himla kallt i vinden...men mej gör det inget för jag har intagit soffläge idag ... Laddar diskmaskinen , lägger mej.. Hänger en maskin tvätt ..lägger mej o så håller jag på... Mår som en kratta . ja det sa vi förr i världen när vi inte mådde bra.. Väntar så på att jag ka få ngr dagar då allt är toppen igen..o då ska jag inte förta mej... Min lille lille gosse... Åskar ,alltså .. har verkligen en kelig o go´´period nu... När han kommer in ger han sej inte förrän han fått en massa pussar o klappar o jag har pratat med honom en lång stund..o just nu tycker jag det är underbart med detta ..Ibland annars kan jag bli lite ,lite irriterad på honom när han kommer så ... ja,om jag sitter vid symaskinen eller ngt annat... Läste på Aftonbladet i morse ..men för min egen skull slutade jag läsa o stängde av datorn... Det sker så mycket elände o hemskt ute i lilla Sverige.. så jag blir alldeles förtvivlad ... Går ju inte en dag utan ett par st ungdomar blir skjutna.. och dör.. Tänker på föräldrarna o ev.syskon... det är för sorgligt...Ja, det är ju inte bara ungdomar som råkar illa ut .. det är ju inom alla åldersgrupper ...Hur mycket ondska finns det i vissa människor ? Därför älskar jag djur.. de har äkta känslor ... blir de inte utsatta för hot , så är de väl oftast ljuvliga varelser ... Nej , nu ska jag se om jag kan hitta på ngt till middag ,, är inte hungrig men måste ju äta .. för att orka ngt..,. Ha nu en skön eftermiddag... i solskenet ... Kram!

Kommentera här: