Var är VÅREN?

Go´förmiddag.... Här har snöat idag!!! Åskar kom in med snöflingor i pälsen o en jädrans ramsa av olika jamanden ,i olika tonlägen...Gick då rakt inte att ta miste på att han var missnöjd... Det var jag också ska du veta...Han gick efter han ätit raka vägen till sin plats i arbetsrummet ... han var säkert på dåligt humör o ville vara ifred... o där sover han fortfarande ... Jag har varit ute o o lastat bilen med sommardäck!!! Ska senare i eftermiddag åka o få hjälp med att sätta på dem... Bara det var en bedrift ska jag säga ... Fattar inte att ett bildäck blir tyngre o tyngre för varje år... fniss... Nä...inte är det jag som blir svagare , aldrig i livet ...a
Härligt ... Jag har en tanke... fniss... men bara en tanke än så länge ... jo, jag tänkte börja baka lite igen ... Förr i världen bakade jag allt både matbröd o kaffebröd .. ja det som gick åt här hemma helt enkelt ... Sådana massor som det gick åt med man o barn o kompisar till sonen ... går det ju långa vägar inte åt nu... men det skulle vara så härligt att det mera kändes som ett hem med lite lukt av hembakat... o så ha lite i frysen också ... vore nog inte så dumt ...Börjar nog bli bättre nu när det gäller orken när jag kommer på sådana tankar... Nej nu tillräckligt skrivet för idag ... Ha det nu så gott ... Kram! Foto: Kanske kan det bli ett sådant här bröd....

Kommentera här: