Vår, dagtid men natten frostgrader ...

God morgon! Vad nu då !! Hela inlägget försvann !! Utom god morgon...Konstigt ... Jo, jag skrev att jag skulle handlat tillsammans med min syster Gunilla idag på morgonen.. men vi skjuter fram det lite .. tills i morgon sa vi...Gårdagen blev rätt tuff... Först var det min tur att infinna mej på öron näsa hals på lasarettet... Där gick det ju bra som väntat... o jag ska gå på kontroll var tredje månad ..så de kan hålla lite koll på mej ...fniss... Sedan fick jag ju inget gjort förrän det var dags att åka med Åskar till veterinären.. klockan 17.15 skulle han vara där...Han var gör hängig hela dagen.. o hostade o nös...o ville inte gå ut ... men eftersom han inte vill gå på lådan... trots att han har en Stor låda.. så var jag tvungen att ta ut honom för att han skulle kissa o det gjorde han till slut...När vi kom till veterinären..så fick vi hjälpas åt att få ut honom från transportburen... verkade som han hade fått ett stort antal extra klor att hålla sej fast med ...och då helt plötsligt plockade han fram sina krafter ...Det blev blodprovs tagning,en massa prover ...och röntgen av lungor... o allt verkade pra fick vi reda på när vi suttit där i 3½ timma... Strax efter 20 var vi hemma igen. 3½ timma blev det eftersom vi var där lite tidigare o kom in med en gång...Men vilken bra veterinär ... Han hämtade mej för att gå igenom röntgenbilderna och förklara blodproverna ..han talade också om att Åskar hade bråkat med dem...fniss... men det sa han var bra eftersom det var ett friskhetstecken... När vi sen kom hem o vi ätit lite var det dags igen med en liten promenad i koppel... o denna gången bajsade han också , så allt var frid o fröjd när vi trötta gick o lade oss... Nu skulle jag snart på den där kvast färden... men de får åka utan mej i år... kärringarna härifrån... Kan ju inte vara roligt att ha med en kärring som sitter o gäspar hela tiden.. o behöva vara oroliga att hon ska ramla av kvasten under färden... o katten vill nog inte sitta still han heller ... Ha nu´en jättego dag... den ska tydligen bli varm o skön här i dessa trakterna... KRAM! Foto: En påskkärring som min syster Birgitta Dahlstrand virkat.

Kommentera här: