En tidig höstdag , känns det som....

Jag är inte mej själv .. vet inte vad som inträffat ... ork o lust till att greja är verkligen minimal...o kroppen den värker ..Är väl kanske det som gör mej sådan här ... Jag försöker sätta i gång .. men rätt som det är sitter jag i soffan o bara tittar rakt ut... Skulle åka till min sjuka väninna på Tjörn ..men jag kan inte köra så långt med min onda arm ,axel... dit kommer jag nog .. men jag ska ju hem också... Åskar är ute .. Han kommer in då o då för att kolla vad jag gör , verkar det som...Hade jag inte honom... ja, då vet jag inte hur det skulle gå... En sak glädjer mej iallafall... ja, helt plötsligt kommer jag att tänka på många bra saker ... fniss... Hur sjutton är jag skapt egentligen... Jo, det första jag tänkte på när jag blev glad ,är att det kommer två jättevackra ljungplantor (vilda) i "gräsmattan " som vi låtit växa till äng... och jag tänker på hur vackert det var här i lilla skogen när vi röjde tomten 1974...Jag skulle vilja ha det så igen... tall o granbarr på marken tillsammans med kottar från de nämnda träden.. Visserligen kan det ju inte bli likadant då alla , (nästan ) träden är borta... Tyvärr så är väl inte sonen precis lika intresserad som jag över detta med äng...han har börjat "grymta" lite nu när gräset torkat osv... Var ut på nätet o tittade efter en "ny" gammal bil... men jösses ... det är nog ngt jag får överlämna till sonen ...en sak är i allafall säker ..det får bli en bil med automatväxel denna gången...något annat är inte att tänka på ... Jösses vad det blev mycket skrivet ... Tänkte när jag satte mej här att en liten hälsning till Er måste jag i allafall få ner ... o den kommer här .... Ha nu en riktigt go´kväll och var rädda om er ... Kram!

Kommentera här: