Höstdag? Den första?

Härliga söndag... ja, idag säger jag det ! Jag menar det verkligen.. Regnet har öst ner o det blåser , Åskar har trotsat vädret ett par gånger o varit ute och promenerat.....Kanske tyckte han också det var härligt med regn?? Efter både värktabl.. o Voltaren gel ,både här o där är det riktigt bra här ... o jag har börjat med sådant där som bär mej emot ...fniss .. behöver nog inte skriva vad det är ..för ni känner mej nog vid detta laget ...Ja, det gäller städningen... men jag har lovat mej själv att det bara ska städas lite .. o sen ska jag göra ngt roligt ... Ja, symaskinen har ropat på mej i flera dagar o äntligen ska jag hälsa på den... jag trott att jag skulle göra det mycket tidigare ... men ,nej så har det int blivit ... Jag köpte för flera år sedan ett par fina innetofflor .. som jag bara skulle ha när jag for bort .... Har bara använt dem ett par gånger .. Nu tänkte jag idag att jag skulle börja använda dem hemma för jag är ju aldrig ngnstans... Kom till garderoben o skulle ta fram dem .. men de har tydligen satt sej på ngr andra fötter eller så har de hoppat iväg av sej själva... för där fanns de ej o inte kan jag hitta dem ngn annan stans heller ..Köp aldrig ngt för framtida bruk... det inhandlade kan gripas av leda o försvinna till ngt roligare ställe... om det får vara i fred för länge ... Ska bli intressant o se var jag finner tofflorna så småningom.. Jag hör hur min lilla pälsboll snarkar här bredvid mej...Han är fuktig i pälsen ännu efter promenaden... Jag torkade väl inte av honom ordentligt ... kan jag tro...men ibland har han ngt annat i sikte när han kommer in o då trotsar han det våta ... men brukar komma tillbaka o vilja bli mer torkad om en stund men så har det inte varit idag... Kollade lite på GW.Person i tv idag då han pratade om styckmordet här i Alingsås... Det är så nära inpå så jag vill egentligen inte låtsas om att det hänt...Nu känner jag ingen utav de inblandade men även om jag inte gör det så blir jag otroligt illa berörd... och kan inte förstå hur människor kan vara kapabla att göra ngt sådant här ... Usch... de måste vara otroligt sjuka... Nej nu ska här fortsättas ... nej inte ska jag leta efter tofflor utan våttorka köksgolvet !! Ha det så gott o gör ngt roligt !!! Kram!

Kommentera här: