Hösten har anlänt och träden börjar gulna...

God morgon! Ja, det är det för mej iallafall... Var uppe o åt frukost kl 7.. men kom på att det skulle vara gott att fortsätta sova en stund till... Sedan att stunden blev till tre timmar ..det hade jag inte räknat med.. Åskar verkar bra i sin tass nu.. så andra gången i natt fick han gå ut ensam... Ja, jag hade blivit lite irriterad på honom när vi var ute klockan ett i natt .. Han vet precis hur han ska utnyttja mej, fniss... Han går ngr steg o sen hoppar han upp i rollator korgen o lägger sej.. Efter att vi gått en liten bit då vänder jag o går hemåt... Då hoppar han ur korgen o börjar gå åt andra hållet igen.. o så höll vi på nästan en timma innan jag tyckte att nu får det räcka... Jag struntade i honom , vände inte rollatorn o efter en stund gav han upp och hoppade upp i korgen igen...Nästa gång han skulle ut var vid femtiden ,då släppte jag ut honom ensam... och när han kom in då vid sju ...verkade han mäkta irriterad på mej....Han mjauade i alla de de tonarter som finns ,tror jag.... Ett hiskeligt liv var det på honom...iallafall... men jag låtsades inte höra... o sen när jag lagt mej gick han omkring o muttrade ... ja på sitt sätt , alltså. Nu är han ute igen... I eftermiddag kommer sonen hem ,det är de sista dagarna på hans semester ...eller kanske blir det i morgon ... Han visste inte om han skulle stanna o se om han kunde få tag på biljett till Doug Seegers uppträdande på Jordhammars herrgård i kväll...Hade jag varit han hade jag varit ute i mera god tid för att få chans att lyssna till honom... En helt fantastisk person tycker jag... Min axel vill inte bli bättre .. det slutar väl med att jag får gå till läkare med den också...Fan vad det känns sinnes sänkande med allt detta som gör ont i kroppen..Tror det är därför jag tycker det är så skönt att sova ... tack o lov ta värktabl. och läggs sej o sova då gör det oftast inte ont om jag inte rör på mej...Nu för tiden kan jag vakna precis så som jag lagt mej... vilket jag aldrig gjorde förr... Har lärt mej ligga alldeles stilla... Nej nu ska jag i sakta mak sätta igång så jag har ngt gott att bjuda sonen på när han dyker upp... En bulle eller en god middag .. kanske rent av båda delar... Ha nu så gott o var rädd om Dej! Kram!

Kommentera här: