Tisdagssolsken!

Nu är tisdagen snart till ända,nja inte riktigt ännu förstås... Har varit en dag som varit rätt full av små händelser ... Bla. var jag in till sta´n o hjälpte Gunilla (syrran ) i tvättstugan...o så har jag varit sjuksyster ... Åskar har ställt till det igen...I morse satt han o tittade på mej och höll upp sin högra tass som skakade ...efter många om o men fick jag tittat vad det kunde vara ... ett litet skärsår ,väldigt litet , men det blödde när jag klämde på det ... så nu får han inte gå ut ensam, igen...Han ville ut och vi gick ut men han ville inte gå.. utan hoppade upp i rollatorkorgen.. o där lade han sej .. vi gick en runda iallafall o vid ett par tillfällen lyfte jag ur honom ur korgen men han var lika fort tillbaka... Får hålla koll på det ..så det inte illgör sej.. det kan ju finnas ngt kvar i såret ... och är det inte bättre i morgon får jag väl ringa till veterinären .. han behöver kanske smärtstillande och antibiotika... det bästa var ju om det läkte ihop utan ngt hjälpmedel... Men tvätta gör jag ju när vi varit ute ...Funderar på om jag kunde sy en liten strumpa till honom och sätta tex ett plåster som sula .. men han river väl bort det ..antar jag . Nu skiner solen igen... det har verkligen varit varierande väder här i dag .. men bara ngr små regndroppar.. Känns nästan konstigt med en dag utan regn.. Nu ska jag bara lata mej... nej jag kom på att diskbänken är full av disk.. måste tömma diskmaskinen o sätta in den smutsiga disken.. men sen är latmasken väl utvecklad ..så det blir soffan hela kvällen... Ha det nu riktigt skönt... i höstvädret ... Kram från mej o Mjauu från Åskar... Foto: Nostalgi tankar, mina systrar o jag med lilla mamma...

Kommentera här: