Regn här o snö 11 km bort ...

Go´midda´...ser ut som det blir senare o senare inlägg här av mej... ja, så blir det väl när käringen blivit en riktig nattsuddare ...Inte för jag är ute på galej inte ..nej jag har bara så svårt att komma i säng o så är det ju deckare så sent på tv.. idag var jag i allafall uppe vid sju... men satt o löste korsord en bra stund.. Klockan går väl aldrig så fort som när man kollar på tv eller löser korsord..plockade lite o sen var det dags att åka till Vårgårda på mammografi. Sista gången för mej...har faktiskt nyttjat varenda gång som ett erbjudande från Uni.lab kommit .. en billig "livförsäkring" tycker jag man kan kalla det idag...Här här regnat hela dagen .. o grått så in i vassen är det , men i Vårgårda vräkte snön ner i allfall den stunden jag var där ...Det är bara 11 km till Vårgårda men vädret kan tydligen skilja rätt ordentligt .. Åskar tycker det äckligt att vara ute ..vi har gått från dörr till dörr här ett antal gånger men det är ju lika äckligt väder vid varje dörr så till slut tog han sin stol (fåtölj) i bruk igen.. o nu är det drygt 6 timmar sedan han var ute sist ...så om en stund lär det nog bli bråttom...Då får han spring i "bena" minsann.. Men med tvekan blir det stopp i dörren... han behöver inte gå ut , han har en stor låda i badrummet som ju bara är hans egen .. men se där vet jag inte när han var sist... Nu ska här lagas lite mat ... lite lax låter väl inte så dumt .. jo, det ska det bli idag ..älskar fisk men tycker inte jag kan laga den så gott .. steka lax är undantaget ... Ha nu en go´kväll...o strunta titta ut genom fönstren... risken är att humöret hamnar i tofflorna... Kram! Foto:Syskonen Era ,Åskaro Otto..

Kommentera här: