Ännu en varm dag... o dyra apelsiner!!

Paus i soffan!!! Ja, jag har varit igång hela förmiddagen ..även hunnit ta en tur ut o se efter Åskar .. men trots bil o rop så ville han inte visa sej... Det bästa sättet att inte oroa sej är idag att vara igång så gott det går.. Två besök i golvet har jag redan avstyrt men efter varje gång å blir jag "skraj" o tänker att nu får jag ta det lugnt... Behövs bara att jag går emot ngt verkar det som.. Kärringen är ostadig på "bena" !! Skulle väl fixa lite lunch.... men är inte hungrig..så det får nog bli ngt väldigt lätt.. lite filmjölk ,kanske ... Köpte apelsiner i går ... de såg väldigt fina ut... men 5 apelsiner kostade 45 :- Tänkte inte på det förrän jag kom hem... Att det var minsann lite dyrt för dessa fem apelsiner ..vill till att de är saftiga o goda...Men apelsiner när de är som godast, ja då finns det inget godare ,att äta ,tycker jag . Blir jag klar med det jag tänkt göra idag så ska det bli en stund framför symaskinen..och sedan dyker väl sonen o kusinen upp senare ikväll... då de kommer hem från ngr dagar i fjällen..Fjällen i denna värmen... nej .. jag gillar att vara där i september .. då brukar det vara lagom väder ...Det är visserligen många år sedan jag var där men....så mycket kan väl vädret inte ändrat sej,eller? Nu ska jag inte sitta här längre ... upp o jobba!! Du får ha det så gott tills vi hörs igen... Kram !

Kommentera här: