Åska???

Fredag eftermiddag... solen har försvunnit bakom molnen... och det känns som om åskan närmar sej... Tror inte det skulle åska idag men i helgen har de "varnat" för den... Att det är ngt på gång det känns i min kropp... så allt går i ultrarapid idag.. Men inte gör det mej ngt ... det kommer en dag i morgon också.. Har tyckt hela dagen idag att det är lördag... varför kan jag inte begripa.. Har kokt fisk till Åskar o mej ... till middag .. han älskar kokt fisk.. ja, det gör jag också ... o så småningom ska vi väl äta ... Han får äta när han kommer in.. för ute är han .. så mycket han någonsin kan... tittar bara förbi som hastigast för att få ngt i magen... när hungern sätter åt... Jag älskar att äta jasminris till kokt fisk... så det ska det bli idag.... Var tillsammans med min syster Gunilla o handlade i dag på Maxi... Gillar den affären .. har ju lärt mej hitta där o kan nästan gå rakt på det jag ska ha..stort o luftigt är det också... Köpte en pocket bok idag "Omgiven av psykopater"...av Thomas Erikson.. Jag tycker om att läsa psykologi... bla olika "typer av människor... Sen måste jag säga att just psykopater är mycket intressant... i all synnerhet när man råkat ut för ngn som råkar vara det ... Måste försöka få tag på första delen " Omgiven av idioter". Gillar snälla deckare också!!! fniss... men de flesta deckare är ju inte så snälla... men de går bra de också... i nödfall.. Nu glömmer jag att jag skulle städa .. ..alltid bra att sätta sej ett par minuter vid datorn... ett par minuter hos mej kan bli hur långa som helst.... nämligen... Ha det skönt nu... Det ska jag ha.. ska äta o till fisken ta mej ett glas vitt vin...Låter väl inte dumt... Kram! Foto: Detta är kvar av vår fina trädgårdsbrunn... det var tak med mossa o taklök... och en sådan där gammaldags pump ... ett tag tog vi upp vattnet med en spann också...

Kommentera här: