Sommarväder !

Go´middag! Solen skiner men vi är inomhus... Åskar verkar ha fått krångel med magen igen... Har börjat ge honom lactulos.. får se om det gör ngn verkan... Något som oroar mej är att han ätit ngt som gör att det stoppar upp... Här hemma har han varit alldeles för förtjust i att "äta" iallafall gnaga på allt som är plast... Har liksom inte kommit att tänka på det förut... för jag tycker jag har fått undan det mesta av sådant som han gillar att slicka o tugga på ... så släpper det inte på innehållet i magen denna gången så får de röntga igen o se om där finns ngt ...jag ger mej inte innan de gjort det ...Min lille kille är kopplad på promenaderna igen ... o nu vill han inte gå utan mest ligga o gotta sej... han verkar inte ha ont i magen .. men lite slö...o så bajsar lite i förhållande till vad han äter tycker jag... Så koll , det är helt enkelt nödvändigt ... Själv går jag på knappt halvfart ... Kroppen vet inte riktigt vad o hur den ska fungera... på vissa ställen värker det som attan en stund o sen när det lättar där då känner jag inflammationen o min slemsäck i min häl...då hjälper varken värktabletter + Voltaren gel..Ja,ja det är väl gammeldomen det här o inget att gnälla över... Har hela tiden fullt upp här inne att plocka o dona ..blir aldrig färdig i denna farten ... men i går klippte jag till fyra tygkassar , ofodrade , för att använda eller kanske sälja när plastpåsarna i affärerna kostar 7 kr.. vilket skulle göra inom en snar framtid.. Har ju sytt en del kläder till mej själv det sista så det blir att göra ett litet uppehåll o då är det bra att ha lite kassar att sy tex..När jag sytt ett antal så jag har liggande ett litet lager ska jag sy lite mer arbetade kassar i lin och denim...Det är iallafall mina tankar just nu...När jag sitter vid symaskinen har jag tankarna på ngt annat än min kropp...fniss.. Nej nog tjat om mej o "min kropp!!! Nu är pausen slut .. och disken i diskmaskinen ska ut o in i skåpen ...o så har det blivit lite disk som åker in i maskinen... Kan ju inte åka ngn stans då bilen läcker olja ...där 5 växeln sitter o den kommer inte till verkstan förrän 5 augusti,,, Ha det nu riktigt gott ... passa på medan det fortfarande är sommar... Kram från mej o Mjauuu från Åskar

Kommentera här: