En skön midsommar afton hade vi, Åskar o jag!

Go´förmiddag... Hur står det till så här dagen efter midsommarafton...? Har Du ont i benen efter dansen runt den vackra midsommarstången...? Här var det ingen dans ... men en go´o fin träff med mina systrar, svåger o så min fine systerson Björn...jag var rätt lurig... dagen före midsommarafton ringde jag till Birgitta .. syster min.. o frågade fint o om vi , Gunilla o jag (min andra syster ) kunde komma upp till dem...Det fick vi ... så en bra stund var vi hos dem ,käkade sill o potatis o så en underbart go´Pavlova med en massa jordgubbar till dessert... nu slår det mej...heter det pavlova .. om inte ,så förlåt... fniss..sedan hade jag o Åskar en lugn härlig kväll... men eftersom jag endast sovit knappt två timmar natten före ..hamnade jag i sängen redan klockan 22 En nöjd kisse var det när jag kröp ner i sängen ... Han vill aldrig gå o lägga sej ensam ... men oftast får han ändå göra det ..men i går var jag lika trött som honom... Idag håller jag på o plockar lite här o där... bäst att passa på när ork o lust finns .. det är inte så ofta nu för tiden... Så ska det väl vara hela denna helgen hoppas jag ..lugnt o skönt ..med en liten lust att greja lite här o då där... nästa vecka ska jag sätta mej vid symaskinen igen .. Har två tunikor på gång.. snart färdiga ..sen får det vara bra med kläder till mej ett tag.. Har aldrig haft så mycket kläder som nu ... men aldrig vet jag vad jag ska ha på mej ändå... fniss...Helst vill jag bara använda jeans o tunika eller en tröja.. om sanningen ska fram så blir det också det jag använder ... Jeans tycker jag är ett underbart plagg .. Alltid användbart iallafall i de kretsar jag umgås.. Tycker inte om att klä mej i jättefina klänningar o liknande .. Det var förr det, i yngre da´r .. då minsann kunde jag klä upp mej o då var det roligt ..Jätteroligt !! Lille "göbben"...Åskar , alltså .. är ute på promenad... idag när det inte regnar är han hemifrån längre stunder .. men när det regnar då springs det ut o in i ett , ja, nästan iallafall... så allt , både golv o dukar får extra mönster med små tassavtryck...Nej ,nu får pausen vara slut... Önskar en underbar dag till Dej som läser mina krumelurer ... KRAM!

Kommentera här: