Glömt av Pingsten!

Go' förmiddag! Sitter även idag på altanen med min kaffemugg o mina två små smörgåsar.. Vädret är dock helt annat än igår... Det har vräkt ner regn i natt o när Åskar kom in från sin tidiga morgon promenad så var han så genom våt att det inte räckte med en vanlig frotté handduk utan jag fick svepa in honom i ett mindre badlakan för att få honom någorlunda torr.. Vilket han gillade.. Jösses, så högt han spann när han blev insvept i badlakanet o frotterad... För en stund sedan promenerade han vägen ner igen .. Konstigt nog med svansen hängande rakt ner...Åskan gick lite lätt igår... Inte alls så mycket som de högre instanser a utlovat.. Skönt var ju det... Inte för jag är "rädd" för den.. Men när jag bor här ute på landet så måste jag erkänna att det känns lite mera osäkert än när jag bodde i stan. Vet du vad, jag har helt missat att det är pingst i helgen.. Hur kan man göra det? Men när det händer lite i ens liv som upptar hela ens sinne så kanske det inte är konstigt... Men det blir ju pingst ändå tack o lov.. Det hänger ju inte på mej... Fniss... Idag fryser jag nu när jag suttit här en stund o kaffet är slut i muggen... Så det ska bli en stund framför datorn inomhus innan jag sätter igång med de få sysslor jag tänkt utföra idag.. Ha det nu
riktigt gott.. O njut även av detta väder som vi har idag.. Kram! Foto :så ser vädret ut här hos mej idag

Kommentera här: