Kan tro det är vinter !!!

Go´förmiddag..från ett litet krypin mitt på vischan...Det snöar ,regnar blåser o allt som hör hösten till..fniss... jag kan inte i min vildaste fantasi tro att det är vår ... jo det skulle väl vara de små löven på björkarna utanför som säger att de inte är fullvuxna ännu... Min lille goé fyrbenong... gjorde ett hastigt besök ute i morse... men in hade han verkligen brådis... in för att bli klappad o kramad o sen sova i sin egen stol..som egentligen är sonens .. men när han är hemma o råkar sitta i den o Åskar kommer in.. då reser sej sonen o tar en annan sittplats ...Det är väl omtanke om ngt ... eller hur.... Tankarna är många en sådan här dag.. Går o funderar på hur jag ska kunna göra livet lite lättare ... fniss... Ja, jag har alldeles för mycket "bråte" . Nu för tiden blir det ju inte alls så där mycket pysslat som förr... Funderar på att sända iväg tyger som jag nog aldrig kommer att använda .. till ngn som kan utnyttja dem... får undersöka denna saken ... Har Du ngt tips så dela gärna med dej... Det är en sak... sedan skulle jag vilja få "orken" lusten , att baka ... så gott med hemma bakt ... o en sak som sonen ville vi skulle göra tillsammans.. var att koka saft i år .. Jordgubbssaft längtade han efter ..o svart vinbärssaft längtar jag efter ... Han pratade om att åka på självplock i sommar om jag hjälpte honom koka... o det lovade jag ..Det ser jag fram emot själv väldigt mycket ... Ja, så går tankarna här hos mej... men först kommer väl Hem till gården, hoppas jag,. Den har väl inte ännu börjat med sitt sommaruppehåll... Önskar dej en härlig dag ,trots att väderleken kanske inte är så inbjudande till en picknick i det gröna...fniss... Kram!

Kommentera här: