Lite varmare idag o lite sol!

Fredag förmiddag...solen skiner o jag har kommit hem från Maxi där jag varit o handlat ... o tankat har jag gjort ... När jag åkte förbi "tappen " kostade bensinen 16.29 /l... Fan också tänkte jag ... jag tankar på hemvägen... o vilken tur jag hade för en gångs skull... När jag körde hem kostade den 15.89 litern... Det är första gången (tror jag) som bensinen sänkts när jag väntat att tanka tills på hemvägen... Det gjorde min dag!! Ha,ha... Hem kom jag till en sovande liten krake... men han vaknade o nu är han ute igen... Det är inte klokt vad han ändrat sej på kort tid... han är inte alls så full i sjutton längre ... vill inte leka ... sitter eller ligger bara o kollar ... ok, han kan få fart om han ser ngt speciellt intressant men det är inte så ofta ... Blir katter sådana när de är 12-13 år? Jag har ju varit hos veterinären med honom o de har kollat de mesta prover o allt verkar bra ... Måste väl tala om att jag aldrig haft en katt som blivit så gammal förut .. Mandel blev 6 år o Otto blev 5 år.. Hundarna blev ju 13 ..o visst blev de lite slöa.. men de var faktiskt full fart på Åsa tills hon fick sina hjärnblödningar... Sonen hade varit ute med henne o lekt o hon var full i bus,,.. men ramlade ihop på tröskeln när de kom hem... Iväg till Blå stjärnan... o så kom hon aldrig hem mer ... Jo, det gjorde hon förresten .. för sonen fick tag på en veterinär som kom hem gav henne sprutan... sprutan som förändrade våra liv o gav oss den stora saknaden ,men den gjorde ju också så att Åsa slapp lida... ... Ja, det är nackdelen med med all kärlek man får o ger de små liven.. Det gör så ont när de blir sjuka o man är tvungen att låta dem gå över regnbågsbron... Ja, nu har kärringen svamlat färdigt för denna gången... Visste inte vad jag skulle skriva om när jag satte mej med datorn men alltid kommer det ngn tanke som man kan sätta på pränt.... Ha nu en riktigt skön dag o jag hoppas solen lyser på Dej också... Foto: Lille Mandel som var blind... Han älskade att sitta så nära ... mej...det var väl en trygghet .. antar jag ..

Kommentera här: