April´s sista dag och ...

vädret är precis som det ska vara ... ett riktigt aprilväder med andra ord .. Kallt är det som bara den men jag har bestämt att hela den här helgen ska gå till att pyssla inomhus.. Det ska verkligen bli härligt ... Göra färdigt ngr ufon.. som ska fotas o läggas in på ngr säljsidor.. på facebook. När jag går efter posten idag gäller det att ta på sej massor så jag inte fryser ihjäl ...öppnade nämligen altandörren för en stund sedan för att släppa in min lille Åskar ,som i nu läget inte är så liten.. ,ca 7 kg väger han... Då var det isande kallt o det blåste som bara ...f---n. Har kollat ngr sidor garn från "Skapa mera" de har en säljdrive just nu och har sänkt priserna på en hel del garn .. så senare idag ska jag beställa lite garn till sockar o till ett par slipovers till Ola , sonen. Ja om han nu vill ha de färgerna som jag beställer annars får väl det också bli sockar ,fniss... Han är mycket ,mycket känslig när det gäller färger ... även modeller .. men färger stör honom otroligt om det är bara den allra minsta fel i nyansen .. Har nog aldrig träffat ngn som är så känslig för färger som han är. Senare idag ska jag baka en kardemumma kaka ... Har ett recept som jag bara älskar -... Får väl ha ngt gott att smaska på i helgen ... Mycket enkelt recept med yogert . Kakan blir mycket "tung" men blir den rätt så är den så himla saftig o god. Ja det är i det stora hela det som ska sysselsätta mej i helgen ..ja, pyssla o äta kaka ... fniss.. ja , så låter det ju när jag läser igenom vad jag skrivit ... men lite annat blir det nog också men hemma ska jag vara .. gillar ju inte
den envisa blåsten... Och brasor gillar jag inte heller på grund av att tex..små igelkottar sökt skydd i rishögarna och inte hittar ut i tid när elden sprider sej de springer ju inåt i stället för ut där elden finns ... Önskar Dej nu en riktigt härlig helg trots att väderleken kanske inte är den bästa ... Kram! Foto: stickad dress till "Skrållan".

Kommentera här: