Midsommar utan regn?

nej då ,inte alls .. Vi hann äta sillen på altanen innan regnet kom.. så kaffet o tårtan blev till att dricka o äta inne vid köksbordet .. men den glada stämningen följde med oss in så det gjorde absolut ingenting att det började regna.. Det var en trevlig Midsommarafton med både fart o fläng o sedan blev det lugnare fram emot kvällen..Tyvärr kom jag på senare att jag glömt att fotografera ... men får väl be sonen sända över ngr foton från midsommaraftonen..då jag tror att att han fotograferat... i allafall min tårta .. det var nog den finaste tårtan jag någonsin gjort .. enligt mina gäster .. o i mitt tycke också... Är nämligen urusel på att att baka o dekorera tårtor.. Min far brukade kalla mina tårtor för "pannkakor" men han tyckte de var jättegoda.. men han sa det med kärlek... Han hade alltid namn på saker o ting .. o vad jag saknar honom. ja, även mor vid sådana här tillfällen... men de har varit borta i många år nu... Far dog 1975 och mamma dog 1997 så åren har snabbt runnit på... Åskar har varit i slagsmål i natt igen.. En liten bit av örat hänger löst ..nej det är ingen stor bit och det kommer säkert att fixa sej självt .. bara jag får tvätta rent det.. Idag skiner solen och det blåser inte så mycket ,inte ännu iallafall... Och det är underbart att blåsten bedarrat... Jag hatar blåst , ja, det är verkligen sant... Blir så himla nervös av blåsten som nästan alltid finns här... Nu ska dagen börja .. med att jag plockar ur en överfull diskman skin... fniss.. chansar alltid på att få plats med de sista sakerna innan jag sätter igång den... Ha det nu riktigt bra under dagen .. Varm kram från ett soligt litet paradis..

Kommentera här: