Utomhus är lördagen grå...

Go´middag ! Vet Du , idag är det lördag igen! Här är grått ute , därför tog jag en sådan där go´sovmorgon! Efter jag druckit mitt morgonkaffe så sov jag ngr timmar till.. o nu har jag precis druckit mitt "elva"kaffe..Härligt at börja dagen så här.. när jag bestämt det själv ..o inte kroppen.. Vilken dag det var i förrgår ... allt som jag företog mej gick åt skogen..fniss..Det som först ..krånglade var att jag inte hittade min bilnyckel...letade en hel timma efter den... men jag fann den inte o då skulle jag ta extra nyckeln o gick till pärmen dfär jag har den ... då hittade jag inte den... men fjärde gången jag gick i genom bilpärmen fann jag den... men då hade jag gått genom alla de andra pärmarna för jag trodde ju jag satt in den fel...men jag hade satt den främst i bilpärmen för att lätt komma åt den ,tror jag... Ja, så åkte jag upp till Birgitta ,syrran... o när jag sedan satte mej i bilen för att åka hem ...öppnade jag det lilla facket i min väska för att ta upp extra nyckeln.. skulle sätta den i låset ....och vad hade jag i min han .. jo, den vanliga nyckeln... Jag hade letat i det facket efter nyckeln tidigare men tydligen inte tillräckligt djupt...och nu låg extra nyckeln kvar där...Ja, skönt att den kom till rätta i allafall... Ja , så fortsatte dagen i den stilen...Så nu ska jag försöka få någon bättre ordning på vad jag lägger både telefon o nycklar här hemma .. Ska idag bara göra sådant jag känner för o det blir först att jag åker upp till Jannes grav om en stund ... men det tar inte många minuter..Sedan en tvätt maskin ...o sedan kanske ngt handarbete ...Känner å nu... Min lille äskade fyrbening .. "Russinet" kallad av sonen ibland .. Han sover i sin stol... Han har blivit så himla kelen så efter varje gång han varit ute ska han upp i min famn o så ska vi kela en lång stund...Även katter ändrar sitt betende o det helt plötsligt..Men det är juett jäkligt gott betende så det har jag absolut inget emot... Ha nu en riktigt bra o skön lördag ... o var riktigt rädd om dej ..för det finns ju bara en av just Dej... Kram! Foto: Tror jag ska börja virka sådana här barnponchos igen...

Kommentera här: