På bättre humör idag!

God morgon! eller förmiddag för många av er ... Igår var en dag i sängen... visst hade jag ont men igår var tröttheten det värsta... o humöret ... ja, jag kallar det så.. när jag knappt orkar med mej själv ... allt var jobbigt , tyckte inte jag alls hade ngt att glädjas åt... Men fy skäms på mej ... här finns ju massor av glädje ämnen i livet... De närmsta . sonen, Åskar min familj..o så alla Ni här ute ... Jösses .. hur många har det så bra som jag... Vet ju inte det ... men idag är jag så glad över att alla finns i min närhet... o snälla ni som mådde uselt o mår uselt ... tänk inte på materiella ting... Så tycker jag iallafall... Idag har jag börjat med den rena tvätten ... det som inte behövs strykas ligger eller hänger på sin plats.. Senare idag när jag är i ordning så strykjärnet få tjänstgöra en stund.. Vi blir nog inte färdiga men en bit ner i tvätthögen ska vi nog komma... För en stund sedan knatade min lille pälsboll ned åt vägen ... ingen svans rakt upp idag ... tror han var lite sur på mej för det verkade som han ville jag skulle följa med... Han tänkte nog på hemvägen och att då skulle få åka rollator... Han är inte dum inte ...det har märkts förr då har han varit riktigt lurig i all synnerhet när han var yngre ... då var det mycket lurigt för jämnan... Inget annat än styktvätt planerat i dag ...och vattna mina blommor... de på altanen behöver vatten såg jag när jag satt därute med mitt morgonkaffe... tidigare idag... Ha nu en bra dag alla mina goá vänner ... Kram!

Kommentera här: