Sommar väder ...skönt!

Onsdag förmiddag ..varmt o skönt ute ... Satt ute och drack mitt morgonkaffe... Åskar försvann neråt vägen... Grannarna skrattar åt honom när han promenerar förbi deras på väg ner till ladan där han brukar hålla till... Han går så taktfast o bestämt vägen fram , ser ut som en liten människa ,säger de . ... I natt hade han spytt i min säng...nere i fotändan , tack o lov.. men det var bara mat som kommit upp .. inga delikatesser från det fria... Tänk snart Midsommar ... hoppas det blir ngrlunda väder ...vill gärna sitta ute .. Håller nu på att plantera växter som jag köpte igår... men det är allt lite till som måste inhandlas innan helgen... ja, det hade jag tänkt ..men sjutton så så jobbigt när högerhanden somnar o domnar bort så fort jag inte håller den rakt ner o stilla... Med andra ord , det tar en okristeligt lång tid att göra överhuvud ngt ting med höger handen.. Nu är det snart slut för denna säsongen på Hem till gården, det tycker jag är bra .. Har ledsnat på att titta på det nu... men efter sommar uppehållet ska det säkert bli roligt att titta på det igen. Så har det varit varje år vad jag kan minnas. Hade tänkt baka lite bondbröd nu till midsommar .... men jag hoppar över det .. ska inte ställa till det mer än jag klarar av att reda ut det ...fniss... Nu ska jag i allafall försöka sätta igång med det mest behövliga här ..just nu ..torka av köksgolvet ... det finns en liten varelse här som gjort rejäla av tryck när han kom in tidigt i morse efter första morgonpromenaden Dels var han sjöblöt o dels verkade han samla in en massa barr o annat från skogen som satt fast i hans päls... Kanske tänkte han jag skulle få ngt att elda med ...i så fall var det ju väldigt omtänksamt ... fniss...sen att jag inte blev så glad ...det är en helt annan historia... Ha det nu riktigt skönt ... o var rädd om Dej! Kram!

Kommentera här: