Värme o blåst , idag väldigt skönt!

Åskar o jag sitter på altanen... Solen kommer närmre o närmre oss... o värmen blir starkare ... det är nog strax dax att gå in ... I köket o vardagsrummet är det skönt svalt ... Fattar inte hur det kan vara det men kanske är det den tjocka cementplattan som gör det så härligt beroende på att det tar tid att få den uppvärmd... Vad det än beror på så är det underbart... Hittade inte sängen förrän kl: 02 i natt ,vaknade tidigt o åt frukost men blev trött o la mej på soffan o somnade ...vaknade 10.30... Vad underbart det är att kunna göra precis som man vill.... Igår kväll strax efter 23 var jag ut med bilen o tittade efter Åskar ... o hittade honom ganska långt ner på "vår " väg... tillsammans med en kattkompis var han ... Blev så full i skratt när jag såg dem ..för han hade svårt o bestämma sej om han skulle gå till bilen o mej eller följa med sin kompis bort från bilen ... men bilen segrade ..till slut .. Han tänkte nog det var skönt att slippa gå hem senare ... Bättre att få åka bil..Fniss.. Nu gick han iväg i solskenet så det blir att gå in i köket ensam... då... men vadå ... jag får väl vara nöjd med mitt eget sällskap. Kan inte kolla hur varmt det är för termometern sitter just nu i solen... men varmt är det .. tur att det blåser rejält...Annars hade jag inte kunnat sitta här o njuta... så för en gångs skull gillar jag att det blåser ....Nej nu är det färdigskrivit för stunden. Ha det nu riktigt skönt resten av dagen... Kram! ..

Kommentera här: