Naturens television..en stund på morgonen..

God morgon! Hade kunnat gå upp lika tidigt idag ... men vaknade med yrsel o illamående idag också... Ska skiten komma tillbaka igen... det vill jag verkligen inte ... men illamåendet släppte efter jag ätit ... yrseln ligger lite vagt i bakgrunden för att plötsligt bli lite mera påtaglig... för att sedan minska igen... Känns så konstigt ... Solen skiner men den enerverande blåsten har tagit sej efter nattens stiltje .. Räven har visat sej under en längre stund ute på gärdet ... synd att den är så vacker ... när den promenerar fram o tillbaka i solskenet .. Åskar fick stanna inne efter jag sett den.. just då när han inte fick gå ut ,då blev han jättesur ... men nu sover han så gott i sin stol... Efter att räven försvunnit från mitt synfält kom en hare skuttande ...fram o tillbaka... o här hade mitt kaffe tagit slut...så det blev att resa sej från köksbordet för att flytta till nästa sittplats för att skriva lite här på datorn... Idag är det städdag här hos mej... och jag ska banne mej inte hitta på en massa för att skjuta upp städningen.. fniss.. nej städet ska gå först idag... I morgon kommer sonen ... han ska röja ut sin fars lilla lägenhet på hemmet ...Sonen är trött o sliten efter vinterns stora jobb på hans arbetsplats... Ett jobb som han jobbat med både dag o natt o som visat sej blivit uppköpt när han väl blev klar med det .. Allt jobb förgäves ... det verkar som även den han gjort jobbet åt ,beställaren ,alltså , blivit lurad ... Fy fan ,vad mycket skit o o oseriösa människor det finns.. Detta behövde han absolut inte nu... Jag tycker det är för jävligt ...Köparen var jättenöjd med det sonen ritat o planerat för .. men så har projekt delen helt struntat i dem o bestämt över deras huvuden..o inte nämnt detta Sådana här händelser gör att jag är glad att jag är pensionär... för allt på arbetsmarknaden verkar helt ruttet... Jaha.. så var gnället av klarat.. Nu ska jag strax börja med min dag... Önskar Dej en rikttigt härlig dag... med mycket kärlek.. o glädje..KRAM! Foto: Åskar bland porslinshundarna på spiselhyllan ..

Kommentera här: