Konstigt äckligt väder !!

Alingsås 27/1 2022. Blåser o regnar .. gör det idag....inget roligt alls. Jag känner mej helt under isen idag det började igår eftermiddag ..tröttheten kom inte smygande precis den damp ner som ett jätteklot i mej... Tänkte själviskt att " det var väl typiskt att den träffade just på mej , kunde val hamnat framför ,bakom eller vid sidan".. Ja, det kändes verkligen som ett stor klot när det kom... Idag går jag här moloken och tycker synd om mej själv.... Nej, synd om, tycker jag inte , men jag blir llite irriterad över att den här känslan inte går över ... misstänker att det är lite depression som följer med eftersom håglösen blir starkare o starkare .. men sedan samtidigt blev mindre när jag pratat med en kompis i telefonen.. Idag har jag int kommit så långt har bara gått här o dragit benen efter mej hela morgonen... Ska i allafall sätta på tvättmaskinen så småningom... Igår var det i allafall 10 grader varmt ute en stund... det var inte alls dumt... Det händer juså mycket otäckt o dumt här i världen...Det gör väl sitt till att saker o ting gör att man känner sej olustig.. Tänker mycket på situationen i o vid Ukraina.. Inte så långt här ifrån...Vissa nätter drömmer jag att eländet kommit hit och vi är på flykt... Har Åskar i koppel och det börjar bli utslitet och jag letar febrilt efter ett nytt koppel åt honom... Fy för sådana drömmar ...men tankarna ska väl ut på ngt sätt... Fundrar på om jag ska steka en fläskotlett till middag idag ... Det var längesedan jag åt det ... behöver känna att jag bryr mej om mej själv lite... Har ätit matlåda nu ett antal dagar och jag tycker inte det ger samma matglädje som när maten är nylagad. Nu när jag beklagat mej en stund börjar det kännas bättre ... men kanske det inte beror på att jag klagat utan att jag inte känner mej så ensam... Jag har ju ER mina fina vänner ... o jösses vad hade det blivit av mej under denna pandemi och förövrigt under tiden jag inte mått så bra ...om NI inte funnits... Säger bara ett stort "VARMT TACK !" till er alla... Slut från mej här i regnet ...för idag... Kram! Hoppas ngr Kramar tar sej fram i blåsten.... ELLE Foto: Ännu lite mera små "händelser " i syrrans trädgård..Det som jag lägger ut här är skapat av henne ...är det inte det ska talar jag om det

Kommentera här: