Spöke !! eller ?

Alingsås 26/1 2022. 'Hej på Dej!! Här i Alingsås med omnejd är det mulet o regnigt idag. Men jag är tvungen att skriva lite så jag blir på bättre humör... Är helt förskräckt !! när jag tittade ut på altanen fattas en stor och tung stol i trä... Där har legat två dynor som Åskar har legat på när han väntar på att bli insläppt. Att dynorna blåst bort det köper jag men stolen som är tung o gedigen kan inte ha flyttat på sej själv.. o den finns inte på altanen heller ... Att jag reagerar starkt på detta beror på , att för ett antal år sedan i början av att jag bodde här .. så försvann en glaskupa till en lampa på väggen just på altanen... Den lampkupan hittade jag i skogsdungen här bredvid ngn månad efteråt , o ch den var hel!!!! Spökar det eller är det ngn som vill spela mej ett spratt... Men det är ganska otäckt att bo så här , längst ner på vägen o så försvinner det saker .. Nu är jag visserligen inte speciellt rädd av mej.. o glömmer det säkert ganska fort... men konstigt är det.. Jag har inte stigit upp ännu... Var uppe o åt frukost kl.7 men dum som jag var så la jag mej igen...Har inte sovit bra i natt har haft huvudvärk o ont i mina leder ... men efter det jag tog värktabl . blev det mycket skönare o ja somnade gott... Har hat ont i huvudet densenaste tiden men inte så som i natt... Kanske berodde det på sprutan.. Åskar kom nu och lade sej jämte mej... han snarkar så gott den lille "kraken".. Är nästan så ja tänker på att ta ner rullgardinen och börja snarka jag också...Mwn då blir det väl galetmed sömnen i natt...... Var ute i trädgården i år ockplockade alla grenar som blåst av o ner på gräsmattan under den starka blåsten... Det blev riktigt fint ute när det var gjort ... Jo, mina tre saker som låg o väntade på att blilagade igår , blev faktiskt lagade .. o jag kände mej riiktigt nöjd med mej själv ,för en gångs skull... Nej nu ska är det väl strax att börja röra på sej här... Därför säger ,jag, "Hej då! " för denna gången.. Kramarna dom är lydiga idag och hoppar ut i rymden av sej själv!! Elle På fotot; mera från syrrans trädgård , som hon pysslat ihop.

Kommentera här: