Snö? Kanske!!

Alingsås 22/1 2022. Ligger kvar i sängen... Har varit uppe ,druckit mitt kaffe o ätit min smörgås.. Sedan läst en stund .. o tänkte nu skriva ngr rader här innan jag går upp och börjar min dag. Himlen utanför fönstren är stålgrå på sina ställen ,de talar nog om att det ska bli mera snö...vilket jag inte hoppas att det blir. Det räcker nu .. då har väl mina små krokus o snödropparna lättare att ta sej upp... Jösses säger jag bara , vad jag längtar efter våren... det gör nästan ont i mej med denna längtan. Gårdagen förflöt i lathetens tecken... men jösses vad skönt det var.. Det enda jag gjorde var att jag rullade små nötfärsbullar som jag frös in råa.. okryddade ... De ska Åskar få... en eller två / dag,, sen försökte jag mej på att dela en högrevs "bit" i grytbitar men det blev inget bra då min kniv var för dålig... så det blev bara ngr mindre bitar som jag sedan skar i småbitar också dem till Åskar ...Ska köpa en bättre kniv ...kom jag underfund med ...fniss. Gjorde en liten stek istället till mej ... Du må tro att Åskar blev glad då han fick rått kött , han älskar det ...Tänker ge honom det instället för de där "godisburkarna " jag har köpt tidigare ...Ångrar att jag inte gett honom det mycket tidigare... Vad ska jag äta idag då?? Jo lite stek , fniss ,som jag glömde av i grytan så undersidan blev lite bränd...snyft... Det förbaskade minnet .. nu hjälper inte en "äggklocka" längre ... jag hörde den inte... Efter min cancer operation.. lever jag liksom i en bubbla ... vet inte vad som hände egentligen... Det är inte mycket som kännns verkligt längre ... Är det ngn som upplevt liknande efter en operation... Ja har aldrig kännt så förr ... ochjag har allt hunnit med ngr operationer i mitt liv...är också väldigt spänd ... rätt som det är kommer jag på mej själv .. då har jag axlarna uppe vid öronen.. ja, det är nästan så i allafall...Kör med lite avslappning flera gåner / dag. nej nu är gnällkäringen klar för idag med gnällandet ... ska nu leta bland fotona o se om jag kan hitta ngt med vår eller sommar motiv... blir lite mera uppåt då!!! Ha nu en lugn o skön lördag... Kramarna kommer lugnt flygande idag ...det är ju lördag!!! Foto: Ännu ett foto som min syster tagit ,,

Kommentera här: