"Vårdag"! känns det som!!!

Alingsås 25/1 2022. Idag är det väl den 25 iallafall, fniss... Hade alldeles för bråttom i går när jag skrev... Dagarna går så fort så ibland vet jag varken vilken dag eller vilket datum det är ... Solen skiner o det är ett härligt fint o friskt väder ute... ett väder som gör mej lycklig. Har variti sta´n och tagit min tredje spruta... Gud , va´skönt nu är det gjort... Känner för att sätta i gång att göra en massa ... men jag tror kärringen börjar lära av sina misstag... EN sak i sänder , i lugn takt...så jag inte står med allt som jag börjat på , o inget är färdigt när dagen är slut... Jösses så gott jag sovit i natt .. använde till o med min "snarkmaskin" i över 5 timmar ... Det hör minsann inte till vanligheten...Har knappt använt den ,den sista tiden.. Åskar blev sur igen på mej igår eftermiddag.. Jag tyckte det räckte med färskt nötkött , för dagen men det tyckte han tydligen inte.... så när han inte fick mera o gav upp så gick han upp på övervåniningen...Kom bara ner när han villle ut och i natt har han sovit däruppe... och har inte varit ute en endaste gång.. Han kanske börjar få mänskliga sovtider nu på gamle dar... Fasiken vad kaffebrödsugen jag blev i går eftermiddag.. Hade inget hemma och har inte haft på flera veckor... men jag hade frysta äppleklyftor i frysen... så det blev en liten äpplepaj... Jädrans vad gott det var ... men magen tyckte inte det var gott ... o det ska jag försöka tänka på när jag blir sugen nästa gång... En semla går bra att ta till lunch eller hemska tanke ,till middag... den klarar magen ...men detta gick inte alls bra ... Därför blev det inget sytt igår... Nu ligger det två tygkassar o en skjorta här på bordet som jag ska laga i allafall, när jag skrivit färdigt här...Sen har jag en liten korg med hemstickade sockar som behöver lagas på hälarna... det ska jag också göra endera dagen men jag säger inte när ..för det blir aldrig som jag säger !!! Nu ska jag putta iväg alla mina kramar till ER... Så fånga en , flera om Du vill ha...Kram!!! Mera foton från syrrans trädgård... men krokodilen vet jag inte om hon gjort , är kanske en leksak.. får fråga henne...

Kommentera här: