Väntar på stormen!!

Alingsås 29/1 2022. Här öser regnet ner .. men det gör det förmodligen i hela Sverige.. Blåser gör det också rejält men ingen storm ännu. Har varit o handlat lite och det tog på krafterna... det är ju inte klokt egentligen inte sjutton får man vara så orkeslös... Kom till apoteket för att lösa ut mina mediciner ... fick inte ut enda ... !!! Snopet va´!! Recepten hade gått ut vartenda ett... men ja ska ju till läkaren den 2/2 så då får hon skriva ut nya igen.. Inte sjutton hade jag kollat detta innan... Kom på en jättebra sak idag tycker jag som jag ska börja "köra" med när jag blir godissugen... Vill ju för det mesta ha choklad men detta var mycket godare ... Är Du nyfiken?? Jo , de sålde små påsar med olika nötblandningar med lite russin i också... Just nu kostade de bara 5 kr. Blir väl dyrare sedan, Sötsuget försvann och semlan jag köpte står ännu kvar i kylen ...för mätt blev jag också .. Man behöver ju inte köpa färdiga påsar .. man kan ju göra lite blandningar själv av sådant man köpt i större förpackninar ... Russinen inne håller ju massor av socker men man behöver ju inte ta så många eller så klipper man den i två bitar .. o så är det problemet löst... Tur att jag inte är nötallerggiker för då funger det ju inte... Var är Åskar tro? Han har inte visat sej sen i morse ... Han börjar väl snart bli hungrig o kommer lufsande fram från ngt litet gömställe... Har börjat att köpa havre dryck istället för mjölk... Tycker det fungerar jättebra ,och god är den också.. Idag hade de inte den sorten jag brukar köpa så det ska bli roligt att se vad denna smakar ..Tycker allt att det är lite skillnad på de olika fabrikaten... Nej nu börjar faktiskt bli lite hungrig och kaffesugen så det blir nog semla till kaffet!! Ha det skönt i hemmets lugna vrå... för ute är det då inte lugnt.. Kramarna kommer här till den som vill ha... Foto: Prinsesstårta som syrran har virkat!

Kommentera här: