En grå stilla annandagsjulmorgon...

och jag sitter ensam vid köksbordet med mitt morgonaffe.. Morgonkaffet som alltid är så gott... kaffe är aldrig så gott som på morgonen... eller hur?... Hos mej har helgen varit otroligt lugn o skön ... och det var underbart efter att tiden innan jul kännts väldigt turbulent... Sonen , kissen Åskar o jag har verkligen utnyttjat tiden på bästa sätt för att må bättre ... En kattpromenad varjedag även om regnet stått som spön i marken... o sen har vi bara vilat ..tittat lite på tv tillsammans o pratat... Sonen var ju helt körd i botten.. efter hemska sista veckor på sin arbetsplats.. Ja, han byter arbete nu efter Nyår ... och han var ju tvungen att göra färdigt de uppdrag han höll på med .. o sen hade ju vi båda sorgen efter Janne ... Sonen sover fortfarande .. medans jag o Åskar ätit frukost ... strax ska jag dusch nej inte åskar ..han HATAR att duscha ... det gjorde han inte när han var kattungen .. då var han mer i duschen än vad jag var ... I morgon kommer min fd.svägerska från Stockholm... Träffade henne som hastigst i somras nere i Varberg.. det var då mellan 30-35 år sedan vi senast sågs... men nu kommer hon ner o stannar ett par dagr.. här hos mej ...vilket sa bli mycket trevligt .. Fniss.... Åsar håller på att klä av granen... Han har tagit det riktigt bra .. det att han bara får gå ut på promenad i koppel... Tror nästan att han känner sej tryggare nu... Nej nu får dagen verkligen börja ... Har tagit det lugnt länge nog.. Önskar Dej en skön fortsättning på helgenerna... Kram... Foto: En gran som min syster Birgitta Dahlstrand virkat till julen...

Kommentera här: