Är det verkligen Maj ?

Ja, det undrar jag verkligen när jag vaknade till en temperatur på+3 grader kl8.30 i morse...Hade också glömt o sätta på värmepumpen i gårkväll..så det var bara 14,8 grader inne... Jisses vem trodde det skulle bli en sådan vår .. men i o med att det kommer lite värme i luften till helgen så hoppas jag att den stannar kvar... för så här kallt kan det ju bara inte vara ... Det ska ju bli en ordentlig vår med en varm o skön efterföljande sommar hoppas jag... 
Åskar kom in i natt alldeles genomvår o iskall i pälsen men skulle ut fortaren än kvickt då vi kommit ur sängen.. Han som brukar vara så sjåpig när det är kallt o regnar ... Kan det vara en liten kattflicka som väntar ngn stans tro... ??
Igår var jag i Stenungsund igen... o släppte en gubbar i sonens lägenhet ... Passade givetvis på att ta en snabbtur till lilla Göksäter när jag ändå var i faggorna... Inte mycket blev det handlat ,en pengar gick det åt iallafall... 
 
Tänk vad det är underbart att köra bil... för mej är det så av stressande .. blir lugn som en fibunke .. när jag kör på alla ställen utom inne i Göteborg ..där undviker jag att köra eftersom jag absolut inte hittar nngn stans där .. det byggs ständigt om .. o det gillar jag inte .. 
 
Nej nu ska dagen få börja här i mitt lilla krypin... även om klockan har haft btåttom idag o jag är sen så ska det väl bli lite gjort här iallafall... Ha det nu riktigt gott ...Kram!
 
Foto:  Denna lille piggvin har min syster gjutit och jag fick den i födelsedagspresent  för ngr år sedan...
 
 
 
 

Kommentera här: