Regnig onsdags morgon...

och jag sitterr här o ångrar att jag inte klippte gräset igår ...fniss... Ja, ångra det kan jag ju göra hur mycket som helst och det förändrar det ju inte ... men sanningen är den att gräset är långt o ännu längre ser det ut i havet av maskrosor... Förmodar att det är ett maskros år..i år.. har inte varir så mycket maskrosor på gräsmattan ngn gång underr de åren jag bott här .. men eftersom jag älska maskrosen så gör det inte mej ngt .. men ..det blir ju så mycket jobbigare att klippa när gräset blir långt...  Lite bekväm är jag ju... fniss...
 
Åskar min lille fyrbening är ute i regnet... ja, han gillar när det är varmt o då verkar inte bry sej så mycket om det regnar eller ej... på vintern är det precis tvärt om ..då är det jättejobbigt att ta steget övertröskeln för honom...
 
Idag ska jag ut o fika med en kompis... o mitt upp i detta ska de ringa från ögonmottagningen på Avenyn i Göteborg.. ska ju operera mitt vänstra öga för grå starr... Det är sjutton vad allt ska ta tid i detta samhälle... Vet inte hur länge jag väntat på att jag ska få en tid.. för detta... 
Mina växter på altanen växer så det knakar ... har ingen nytagen bild utav dem... som jag kan visa idag så det får bli ngt annat på fotot... 
 
Idag blir det en lite rörig dag för mej ...åka till stan mitt på dagen är egentligen ingen höjdare..blir ingen direkt tid att gör angt här hemma ... Innan jagg ska iväg blir det ingen tid o när jag kommer hem är jag väl trött som sjutton...det brukar jag bli.. när jag varit i stan.. Blir så trött när detären massa folk runt om mej... Det är väl en av de många biverkningarna till min följeslagare Fibromyalgin....Brukar längta efter att träffa folk men snabbt blir jag så nöjd med detta o längtar hem... till lugnet... Ja , sådan är min värld... o i nu läget är jag nöjd med den precis så som den är faktiskt ...Har haft ont i så många år att jag inte komme ihåg hur det är att vara helt frisk... Men vet  Du ..jag är så förbaskat glad över att varje dag komma ur sängen... för jag minns de dagar under tiden jag arbetade ..som jag knappt kom ur sängen o sedan fick ha hjälp att ta mej ur bilen... Trodde aldrig att jag skulle bli så här bra ... som jag är idag ... Helt underbart o vad kan jag då vara om inte tacksam... Så kännerr jag när jag tänker tillbaka på de sämsta och ondaste åren... 
Nej nu ska jag börja dagen i sakta mak... Ha det nu riktigt ,riktigt bra ... Kram!
 
1 Lena :

skriven

så fint i lådan

Kommentera här: